Mijn-Online-Factuur.nl biedt de mogelijkheid om de status van facturen aan te duiden. Het volgende artikel laat u alle voordelen van deze functie zien, die het mogelijk maakt om de status van facturen te markeren en te volgen, van betaling tot het verstrijken van de vervaldatum.
Deze functie is te vinden in de sectie Uitgegeven facturen, waar de status van elke factuur overzichtelijk wordt weergegeven - of deze al is betaald, nog niet is betaald, of de vervaldatum is verstreken.
💡 De mogelijkheid om de status van facturen te bekijken is beschikbaar voor gebruikers met het PREMIUM-tarief en wordt automatisch geactiveerd voor nieuwe registraties.
Hoe u de status van facturen inschakelt
Gebruikers die Mijn-Online-Factuur.nl l al geruime tijd gebruiken, kunnen deze functie inschakelen in de instellingen volgens de volgende handleiding:
- Ga naar de sectie Mijn account en open het tabblad Accountinstellingen.
2. Hier vindt u de optie om de functie Factuurstatussen in te schakelen.
3. Bevestig de geselecteerde instellingen door op de knop Opslaan te klikken.
Een gedetailleerde handleiding wordt ook getoond in de volgende video.
Statussen van facturen
In de sectie Uitgegeven facturen vindt u 4 varianten van factuurstatussen:
- Concept: Deze optie verschijnt in de statuskolom als u een factuur uitgeeft, maar deze alleen opslaat in uw Mijn-Online-Factuur.nl -account, zonder deze per e-mail te verzenden of naar uw computer te downloaden.
2. Onbetaald: Als u de uitgegeven factuur naar uw computer downloadt of per e-mail verzendt, wordt de status van de factuur automatisch ingesteld op Onbetaald, totdat u deze wijzigt in Betaald of totdat de vervaldatum van de factuur verloopt.
3. Achterstallig: Zodra de vervaldatum van de factuur is verstreken, wordt de status automatisch gewijzigd in Achterstallig.
4. Betaald: Voor een reeds betaalde factuur hoeft u alleen maar het vakje voor betaling aan te vinken. Vervolgens kunt u ook de betaaldatum van de factuur wijzigen.
💡 Als de vervaldatum van de factuur is verstreken, kunt u door op het e-mailpictogram naast de betreffende factuur te klikken een herinnering naar de ontvanger sturen. Als de factuur al is betaald, kunt u op dezelfde manier eenvoudig een bedankbericht sturen. Meer informatie over het verzenden van herinneringen en bedankberichten vindt u