Mijn-Online-Factuur.nl biedt de mogelijkheid om aangepaste e-mailsjablonen te maken voor het verzenden van facturen, herinneringsberichten en bedank-e-mails. Deze functie vereenvoudigt uw facturatie en stelt u in staat om e-mailteksten precies naar uw voorkeur te maken.
Het maken van e-mailsjablonen
Het maken van e-mailsjablonen is eenvoudig en intuïtief. Ga gewoon naar de sectie Mijn Account en selecteer de optie E-mail sjablonen.
In de bovenste balk kiest u vervolgens welk type e-mailsjabloon u wilt maken.
Mijn-Online-Factuur.nl biedt drie soorten sjablonen:
E-mailfactuur verzenden
Herinnering
Bedankt
In elk sjabloon heeft u de mogelijkheid om het onderwerp en de eigen tekst van de e-mail aan te passen. Bovendien stelt Mijn-Online-Factuur.nl u in staat om geselecteerde kolommen in de tekst in te voegen, die automatisch worden ingevuld op basis van de gegevens in de specifieke factuur. Dit betekent dat bijvoorbeeld het factuurnummer, de vervaldatum, betalingsgegevens, het totaalbedrag van de factuur en andere informatie volgens uw instellingen automatisch aan de e-mail worden toegevoegd.
Na het maken van het sjabloon kunt u een Voorbeeld bekijken om een idee te krijgen van hoe de verzonden e-mail eruit zal zien.
a het voltooien van de bewerkingen hoeft u alleen maar op de Sla knop te drukken en uw e-mailsjabloon is klaar voor gebruik.
Factuur verzenden
Bij het verzenden van een factuur per e-mail hoeft u alleen het e-mailadres van de ontvanger in te vullen en de door u gemaakte sjabloon te verzenden.
Het versturen van herinneringen en bedankberichten
In de sectie Uitgegeven facturen kunt u voor facturen in verschillende statussen gebruikmaken van vooraf gemaakte e-mailsjablonen.
Indien het gaat om een factuur die reeds is betaald, hoeft u alleen maar op het e-mailpictogram te klikken en snel en eenvoudig het voorbereide bedankbericht naar de ontvanger te sturen.
Indien de vervaldatum van een van de facturen is verstreken, kunt u op dezelfde manier eenvoudig een herinnering naar de ontvanger sturen.