De apps in dit artikel helpen ondernemers hun tijd efficiënter te beheren en hun werkverantwoordelijkheden op orde te houden. Met deze apps heb je een veel beter overzicht van de status van alle projecten en kun je de communicatie tussen teamleden vergemakkelijken.

Todoist is een app waarmee je dagen en weken vooruit kunt plannen. Met deze tool kun je gemakkelijk taken toevoegen en ze continu afvinken. De basisversie van deze app is gratis en bevat 300 actieve taken per project en 20 actieve secties per project. Extra medewerkers kunnen worden uitgenodigd om deel te nemen aan de app, met een maximum van vijf medewerkers op een project in de basisversie. Todoist kan worden geïntegreerd met verschillende andere tools en applicaties, zoals Google Agenda of Dropbox.

Trello is de perfecte tool voor projectbeheer en teamsamenwerking. Als je inlogt op de app, zie je altijd een groot dashboard vol notities, documenten en andere bijlagen die je direct kunt annoteren met je collega's. Je kunt direct zien welke projecten afgerond zijn en welke nog lopen. Je ziet meteen welke projecten afgerond zijn en welke nog lopen. Afzonderlijke taken zijn duidelijk gesorteerd in kolommen en kunnen gemakkelijk worden verplaatst. Deadlines kunnen worden toegewezen aan taken en er zijn nog meer meldingen wanneer een deadline nadert. De toepassing is erg duidelijk en gemakkelijk te gebruiken. Trello wordt meestal gebruikt op een computer, maar is ook beschikbaar als mobiele app. De app kan gratis worden gebruikt, maar er zijn slechts 10 borden beschikbaar en bijlagen kunnen maximaal 10 MB groot zijn. Daarna zijn er nog twee betaalde versies met premium functies, zoals een onbeperkt aantal prikborden of een grotere capaciteit voor het toevoegen van bestanden.

Je hebt waarschijnlijk wel eens van deze app gehoord, het is een zogenaamde "chatroom" die het hele bedrijf bedient en e-mailcorrespondentie tot op zekere hoogte kan vervangen. Met Slack kunnen bedrijven een privé, speciale werkruimte creëren met een eigen URL. Openbare kanalen zijn toegankelijk voor alle toegevoegde leden, zodat je direct kunt communiceren en eventuele problemen sneller kunt oplossen. Er kunnen echter ook privékanalen worden aangemaakt in deze app tussen twee werknemers of tussen één afdeling. Werkmateriaal, foto's en verschillende andere documenten kunnen worden gedeeld via Slack. Net als bij eerdere apps is er een gratis versie en vervolgens premium betaalde versies die bijvoorbeeld meer opslagruimte, uitgebreide zoekfuncties of spraak- en videogesprekken voor maximaal 15 deelnemers met interactieve schermdeling bieden.

Asana is een grote hulp bij teamwerk omdat het helpt om effectief samen te werken aan projecten. Deze app wordt gebruikt door bedrijven van alle groottes en individuen omdat het helpt om alle werktaken te organiseren en ze duidelijk weer te geven per categorie en deadline. Je kunt ook verschillende bijlagen uploaden naar de app en communiceren met andere collega's door middel van opmerkingen. Je kunt ook meldingen ontvangen over updates van individuele projecten en wijzigingen in taken. Asana kan zowel op een computer als op de mobiele app worden gebruikt.

Evernote is een applicatie die, zoals de naam al doet vermoeden, wordt gebruikt voor het schrijven van notities die kunnen worden gesynchroniseerd op alle elektronische apparaten. Je kunt belangrijke werktaken en strategische plannen opschrijven of de app gebruiken als je agenda. Het is een krachtig organisatiehulpmiddel dat je kan helpen bij elk project op het werk. Het voordeel is dat reeds geschreven notities kunnen worden doorzocht met behulp van trefwoorden in teksten, afbeeldingen en zelfs handgeschreven notities. Met de app kunnen gebruikers hun notities delen met anderen, waardoor het een geweldig hulpmiddel is voor samenwerking in teamverband. Gebruikers kunnen individuele notities of hele notitieblokken delen met anderen. Het is een zeer nuttige app voor zowel bedrijven als particulieren.

logo NL.svg

Mijn-Online-Factuur.nl is een zeer voordelige tool voor ondernemers, waarmee je snel en veilig kunt factureren. Wanneer de factuur is ingevuld, is het document direct klaar om te downloaden in Adobe PDF-formaat. Je kunt kiezen uit alle soorten documenten, zoals factuur met btw, factuur zonder btw, voorschotfactuur, proforma factuur, correctiefactuur of factuur voor verlegging. Natuurlijk kun je ook de valuta en taal van de factuur kiezen en een QR-code aanmaken.